de Communications

Open brief aan het voorzitterschap van de regio Veneto

We publiceren de open brief die op 7 mei 2020 aan het voorzitterschap van de regio Veneto is gestuurd:

Open brief aan het voorzitterschap van de regio Veneto: gebruik in een noodgeval geen chantage om de vaccinatieverplichtingen voor kinderen uit te breiden!

Geachte president Zaia,

Corvelva Aps is een vereniging die sinds 1993 Veneto-families ondersteunt die vechten voor vrijheid van zorg en vaccinatiekeuze. Vandaag schrijven we enigszins bezorgd over de laatste verklaringen aan de pers van de Veneto-wethouder voor gezondheid Manuela Lanzarin over "een protocol voor diensten voor kinderen van nul tot zes jaar om de heropening van kinderdagverblijven en centra voor jonge kinderen te ervaren in een speelse / recreatieve vorm , in fase 2 van de beheersing van de Covid-19-epidemie ”. Met name gezien onze aandacht voor het onderwerp, concentreren we ons op de volgende verklaringen:

"Kinderen die deze recreatieve en recreatieve diensten zullen bijwonen, zullen ook moeten voldoen aan de regionale vaccinatiekalender en, met het oog op het volgende herfst-winterseizoen, wordt ook voorzien in griep- en pneumokokkenprofylaxe."

In een regio die, uniek in Italië, al 10 jaar partij koos voor de vrije vaccinkeuze (onder andere zonder enige weerslag op de regionale epidemiologische situatie in vergelijking met de rest van Italië); in een regio die in 2017, onder leiding van u, een beroep bij het Grondwettelijk Hof heeft ingediend tegen wet 119/2017, wet nog steeds van kracht; gezien uw verklaringen die in de loop van de tijd zijn afgelegd, waarin u altijd uw persoonlijke positie hebt gesteund in strijd met de wettelijke verplichtingen voor vaccins; men vraagt ​​zich af: met welke consistentie stelt u nu een dergelijk project voor, dat niet alleen het idee onderschrijft dat kinderen moeten worden gevaccineerd om van openbare diensten te kunnen genieten, maar de chantage van "punctualiteit" zelfs ernstig verergert in overeenstemming met de vaccinatiekalender om toegang te krijgen aan de aangeboden recreatief-recreatieve diensten? Dus niet alleen het verzoek om vaccins dat door de wet Lorenzin wordt verstrekt, wordt uitgebreid (in plaats van de 10 wettelijk verplichte, spreek in feite over respect voor de hele vaccinatiekalender!), Maar breid deze verzoeken zelfs uit tot recreatief-recreatieve diensten, die door dezelfde wet ze waren niet betrokken!

Realiseert u zich, president, de situatie die zich de afgelopen 3 jaar al in onze regio heeft voorgedaan? De Venetiaanse situatie als gevolg van wet 119/2017 is door de instellingen helemaal niet verlicht en er is de afgelopen jaren ook geen moeite gedaan om gezinnen te ontmoeten die om keuzevrijheid vragen: integendeel! We hebben een sociaal probleem op onze huid ervaren dat voortkomt uit de voortdurende schooluitsluitingen die tot nu toe hebben plaatsgevonden in de leeftijdsgroep van 0-6 jaar, van gemeentelijke tot gelijkwaardige scholen, maar met speciale aandacht voor de laatste. De IMF Veneto (Italiaanse Federatie van Kleuterscholen), die ongeveer 75% van de kleuterscholen en kleuterscholen in onze regio vertegenwoordigt, heeft elke circulaire of richtlijn van de staat op pejoratieve wijze toegepast en geïnterpreteerd, waardoor de kloof tussen ouders en instellingen is vergroot en onze Vereniging om de terugtrekking van minderjarigen in de leeftijdscategorie 0-6 jaar vanaf kleuterscholen en kleuterscholen te adviseren sinds september 2017. Het directe gevolg was duidelijk en duidelijk, het verlies van veel banen en hele secties brachten een toeleveringsketen in gevaar van peer schools die, met het gedaalde geboortecijfer, al in een diepe crisis verkeerden.

Dit laatste regionale initiatief markeert opnieuw de uitbreiding van deze kloof.

Het echte probleem in Veneto was naar onze mening het gebrek aan luisteren en empathie van de leiding van de onderwijsdiensten, maar ook van de kant van de instellingen, te beginnen bij de regio die niets deed om dit schandelijk op de een of andere manier te verzachten discriminerende situatie die is ontstaan ​​tegen tienduizenden gezonde kinderen, van wie 10 jaar vrijheid is gebleken dat ze niet vettig of gevaarlijk zijn voor iedereen! In dit verband, meneer de President, willen we u eraan herinneren dat we al geruime tijd wachten op een institutioneel antwoord op een legitiem verzoek van de bevolking: een epidemiologisch-prospectieve studie die de gezondheid van gevaccineerde en niet-gevaccineerde kinderen in onze regio zal onderzoeken. Op dit gebied, dat dit venster tien jaar lang zonder verplichtingen heeft doorstaan ​​en dat beschikt over een goed ingebouwd en tienjarig geautomatiseerd systeem, zou het geen probleem zijn om de analyse van deze gegevens op een volledig legale manier voor te stellen, met de mogelijkheid van aggregatie en anonimiseer de gegevens. Waarom is het nog niet gedaan? En waarom heeft de regio in al die jaren geen antwoord gegeven?

We herinneren u eraan dat onze vereniging in de loop der jaren actief heeft meegewerkt en meer dan 350.000 gezinnen heeft geholpen, en van deze, die niet in het niets verdwenen zijn, valt een groot deel in de 20.000 minderjarigen die wanbetalers werden verklaard in de leeftijdscategorie van 0-6 jaar of die onder schooluitsluiting vallen .

Corvelva Association en minstens 350.000 Venetianen daar 07.05.2020

CORVELVA release 1 2020

We verwijzen naar een voorstel voor een experimenteel plan voor kinderen dat je hier kunt lezen: https://www.ecovicentino.it/veneto/fase-2-nelle-scuole-dellinfanzia-piano-sperimentale-della-regione-per-riaprire-i-servizi/

Download de brief in pdf: https://drive.google.com/open?id=1-rtSn-vcNFzuvFxIwyQ--7s3B2w1Oo-U

Corvelva

Publiceer de menumodule naar de positie "offcanvas". Hier kunt u ook andere modules publiceren.
Kom meer te weten.